fredag den 23. november 2007

Regeringen Fogh 2007

Så oprandt dagen hvor den nye regeringen blev åbenbaret.

Læs selv på: http://jp.dk/indland/indland_politik/article1179678.ece

Her plukker jeg Birthe Rønn Hornbech ud, ikke for at hudflette hende, men fordi jeg nærer en dyb respekt for hendes standpunkter:

Rønn Hornbech - den danske jernlady
Af JETTE ELBÆK MARESSA
Offentliggjort
23.11.07 kl. 08:32
Birthe Rønn Hornbech står fast på sine holdninger, og hun
vil ikke have politiske rådgivere rendende, fortalte hun i dette interview med
Morgenavisen Jyllands-Posten i 2001.
Hun vil hellere kaldes folketingsmand
end politiker. Hun er bekymret for, at partierne udvikler sig til rene
valgmaskiner. Og når hun først har taget et standpunkt, står hun urokkeligt
fast.



Læs selv på: http://jp.dk/indland/indland_politik/article1179638.ece

En kvinde af Pia Kjærsgårds støbning. Et forbillede for mange mandlige kolleger på "Borgen".

"Det er helt rigtigt, at det ligger dybt i min bevidsthed, at jeg er folkevalgt.
Man skal ikke glemme, hvem man er valgt af. Man kan ikke løsne sig fra et
skæbnefællesskab med vælgerne," siger Birthe Rønn Hornbech .

Jeg glæder mig til at se hende for fuld damp!

Ingen kommentarer: